Un conjunto de libros cuidadosamente seleccionados, orientados a un objetivo y que giran en torno a una misma temática. Los itinerarios lectores están considerados como una herramienta muy poderosa para fomentar la lectura, especialmente entre los más jóvenes. Su objetivo principal es que los jóvenes lean como una elección individual y no como una imposición.
Además, si eres docente y quieres aplicar los itinerarios lectores en el aula, en los dosieres os detallamos las competencias clave que se tratan e, incluso, los objetivos de desarrollo sostenible (ODS).
Los itinerarios de lectura permiten desarrollar un mismo proyecto lector para todo el centro.
Los itinerarios son temáticos (sostenibilidad, feminismo, clásicos) o de género (teatro, poesía...).
Cada ciclo cuenta con una lectura adecuada a la edad del alumnado y unas propuestas didácticas para el aula.
Además de las actividades personalizadas para cada ciclo, el itinerario propone una serie de acciones compartidas entre los diferentes niveles que configuran el proyecto de centro.
A nivel pedagógico, los itinerarios lectores nos permiten tratar muchos temas, tomando como hilo conductor las lecturas. Como docentes, podremos acompañar a nuestro alumnado mientras lee, ver cuáles son sus intereses lectores, su ritmo de lectura y detectar cualquier necesidad especial.
Una vez conozcamos mejor al "yo lector" de nuestro alumnado, nos será mucho más fácil motivarlo a seguir leyendo y recomendarle libros que acierten de lleno en sus gustos.
Los itinerarios lectores ayudan a estimular la curiosidad intelectual, aprender a obtener placer con la lectura, mejorar la comprensión lectora y la expresión escrita, potenciar la empatía, tener más capacidad crítica, aumentar la imaginación y a ganar autonomía a la hora de escoger las historias.
Una vez que ya hemos conocido qué son los itinerarios lectores, su utilidad y sus beneficios, os invitamos a echar un vistazo a todos los que ha elaborado nuestro equipo de profesionales.
Los itinerarios están ordenados por nivel: primaria, ESO y bachillerato.
¡Estad atentos porque iremos añadiendo más en esta web!
T’espera una nova missió! Però, per a la teua sorpresa, aquesta vegada et requereix l’Agència Kraken. De fet, fa temps que no saps res dels teus col·legues de Kronos i t’olores que passa alguna cosa.
Els teus antics rivals, i sorprenentment nous aliats, necessiten que els ajudes a saber què ha ocorregut amb els seus companys, però també amb els teus! I, ja que estem... viatjar a l’antic Egipte per a esbrinar com va morir realment Cleòpatra. Podem comptar amb tu?
>>> DESCARREGA'N UN FRAGMENT! >>>
Una terrible epidèmia assola l'edat mitjana i la gent mor sense saber exactament què la provoca. Com a agent de Kronos hauràs de viatjar a aquesta època i resoldre el misteri.
De tu depenen les eleccions que faces, però podràs tornar amb la resposta sense caure en l'intent? I si no pots tornar-ne mai?
Els pirates eren ferotges i temuts. Entre ells, Roberts tenia fama de ser tan elegant com despietat. En la seua bandera onejaven unes estranyes sigles el significat de les quals es desconeix.
Demana a l'Agència Kronos que t'envie a la seua època i resol el misteri! Una mala decisió i podries desaparéixer en el temps.
Al voltant de la primera dinastia imperial de la Xina i la tomba del seu emperador, Qin Shi Huang, creix un important misteri.
Només un viatge en el temps podria ajudar a trobar les respostes que arqueòlegs i investigadors necessiten per explicar què està passant, per això et necessiten! Però, compte!, una mala decisió i podries no tornar del viatge o caure en mans dels teus enemics, @Dhampir i @Spektra. T'atreveixes?
Qui va descobrir realment Amèrica? A l’Agència Kronos sospiten que els vikings foren els primers que van xafar el nou continent. Les sagues nòrdiques així ho suggereixen i els arqueòlegs de l’agència han trobat una pista soterrada.
Hi ha rumors sobre un rei nòrdic que va amagar un tresor. La teua missió és aclarir el misteri! Però ves amb compte, un error i podries no tornar-hi!
L’Agència Kronos et necessita per a una nova missió. Però, aquesta vegada, hauràs de col·laborar amb un exmembre dels teus rivals, l’Agència Kraken!
La vostra missió consisteix a viatjar a l’època maia per a saber si hi hagué una important reina guerrera i aconseguir tota la informació possible sobre les estàtues Chac Mool. Recorda! Un error i podràs quedar-te per sempre en el passat... Et fies de la teua companya nova?
L'Agència Kronos et necessita per a una nova missió. Però, aquesta vegada hauràs de ser molt valent i valenta. Ha ocorregut alguna cosa amb el teixit espaitemporal i el teu company Oriol ha sigut segrestat pel Comte Dràcula.
Corre a rescatar el teu amic i viatja en el temps per enfrontar-te a tot tipus d'éssers terrorífics. Et moriràs de por o l'Agència Kronos podrà confiar en tu? T'aliaràs als teus enemics per aconseguir-ho?
T’espera una nova missió! Però, per a la teua sorpresa, aquesta vegada et requereix l’Agència Kraken. De fet, fa temps que no saps res dels teus col·legues de Kronos i t’olores que passa alguna cosa.
Els teus antics rivals, i sorprenentment nous aliats, necessiten que els ajudes a saber què ha ocorregut amb els seus companys, però també amb els teus! I, ja que estem... viatjar a l’antic Egipte per a esbrinar com va morir realment Cleòpatra. Podem comptar amb tu?